Eesti kosmosekeskus Tõraveres

Tartu observatoorium on Eesti kosmosekeskus, mille põhiülesanne on teadus- ja arendustegevus. Me koolitame noorteadlasi astronoomias, kaugseires ja kosmosetehnoloogias ning oleme tunnustatud partner rahvusvahelistes võrgustikes.

Tartu observatooriumis on akrediteeritud katselaborid, kus ettevõtted saavad oma seadmeid testida erinevates keskkonnatingimustes. Laborites on võimalik kalibreerida optikaseadmeid.

Kõigile huvilistele tutvustab observatooriumi külastuskeskus kosmoseteaduse ja –tehnoloogia uusimaid saavutusi ja teadlase elukutset. Koolilastele pakume aktiivõppeprogramme, milles õpilased saavad lahendada ülesandeid, teha ettekandeid ja osaleda praktilises töös.

Ootame Tõraverre põnevat kosmosemaailma avastama!

Töötajate kontaktandmed

Struvest Einastoni ja edasi

Tartu observatooriumi ajalugu ulatub tagasi 19. sajandisse, mil rajati Tartu tähetorn. Tähetornis vaatles astronoom F. G. W. Struve, kes tegeles nüüdseks Unesco maailmapärandi nimistusse kantud meridiaanikaare mõõtmisega, et määrata kindlaks maakera kuju ja suurus. 20. sajandi keskpaigas liikus lõviosa observatooriumi teadustööst Tõraverre uhiuude observatooriumisse, kus teadlased eesotsas Jaan Einastoga avastasid universumi kärjetaolise struktuuri. Tänapäeval on observatoorium üks tudengisatelliidi sihtasutuse ESTCube tööpaiku ja meie teadlased osalevad mitmes kaalukas kosmosemissioonis.

Tartu observatooriumi nõukogu

Dokumendid ja aastaraamatud

Tartu observatooriumi peamaja

Tartu observatooriumi nõukogu

Framework Partnership Agreement on Copernicus User Uptake (FPCUP)

The Commission’s aim is to optimise the benefits that space brings to society and the wider EU economy.
Tõravere - Tartu observatoorium - Tartu Ülikool